Verschrikkelijk Noord / Fantastisch Zuid Chili - Reisverslag uit Pichilemu, Chili van Janne Hagt - WaarBenJij.nu Verschrikkelijk Noord / Fantastisch Zuid Chili - Reisverslag uit Pichilemu, Chili van Janne Hagt - WaarBenJij.nu

Verschrikkelijk Noord / Fantastisch Zuid Chili

Door: janne en john

Blijf op de hoogte en volg Janne

09 Februari 2012 | Chili, Pichilemu

Lieve Allemaal,

Weer terug van weggeweest...., maar we hebben jullie adviezen dan ook ter harte genomen en zijn enorm aan het relaxen en bijkomen van alle spannende trips en lange reizen. We hebben dan ook dit keer geen extreme verhalen, maar zijn wel nog steeds enorm aan het genieten.

Na oud&nieuw hebben we een inmens groot en mooi klooster bezocht in Arequipa, maar daarna waren we dagen vol stortregens zat en zijn we naar Chili vertrokken. Wederom een lange reis, en met pijn in ons hart hebben we Peru verlaten. Ook weer leuk en spannend om een nieuw land in te gaan.

Na een hectische reis arriveerden we in Arica. Even weer wennen aan een meer Westerse wereld. Gek genoeg voelden we ons hier meer tourist dan in Peru... Helaas logen de prijzen er ook niet om en moeten we weer genoegen nemen met slechtere kamers. Na twee dagen zijn we door gegaan naar San Pedro de Atacama. Een klein idillisch woestijndorpje, tegen de grens van Bolivia. Enorm relaxte sfeer, prima hostel en we konden weer zelf koken! Even 5 dagen goed bijkomen, afgezien van de gebroken nachten. Om de een of andere reden kwam iedereen hier s’ nachts dingen verkopen (zoals brood en geisers) en lagen wij naast de poort. Hier een tripje gedaan naar Vally of the moon. Klinkt mooier dan het was. De hysterische gids wilde eigenlijk fotograaf worden en wilde aan de lopende band “geinige” spring, duw en trekfoto’s maken van ons. Helaas waren wij de enige in de groep die met de minuut chagerijniger werden van die “geinige” fotosessies.

Toen vol goede moed op weg gegaan naar Antofagasta en Juan Lopez. We hadden na al die woestijn zin in groen en zee. John wilde dolgraag weer eens surfen en dit scheen daarvoor een topplek te zijn.
Helaas een grote teleurstelling. Grote , vieze, sombere woestijnstad volgebouwd met gigantsiche malls en fastfoodketens.
Geen groen, frisse lucht en golven/wind te bekennen. Wel een piepklein strookje strand waarvan iedere milimeter was opgevuld met tentjes/windschermen/te dikke mensen etc. Scheveningen was er niets bij.
Ook was dit de onheilsplek waar we Beany (de cuddlebug en onze surogaatzoon) zijn verloren.
De beslissing om verder te gaan was dan ook snel genomen!

Godzijdank was daar La Serena!! Een prachtige, kneitergroene stad. We vonden een supergezellig bejaardenhostel met sublieme ontbijtjes. Het bed vol dode torretjes was even wennen. Prachtig uitzicht en het leek of we bij onze opa en oma logeerden. Het was festivaltijd in de stad, dus dat was genieten. Picknicken in de vele mooie parken/dierentuinen, zalig eten, een circusvoorstelling, strandwandelingen etc. Ook was dit de beste plek op het zuiderlijk halfrond om sterren en planeten te kijken. We hebben een nachttour gedaan naar het grootste observatorium met gigantische telescopen. Dit was een magische ervaring. Een enorm enthousiaste gids liet ons Jupiter, Venus, sterrenstelsels, vallende sterren en het einde van de melkweg zien. Dan voel je je enorm mierig....
Na een warm afscheid van onze surogaatoma gingen we op weg naar Mendoza (Argentinie).

In Mendoza (de wijnhoofdstad van Zuid-Amerika) hebben we op te kleine fietsjes een tour gemaakt langs de wijnboerderijen / olijfboomgaarden en proeverijen. Een zalige dag met veeeel wijn!
Ook in Mendoza hebben we veel door stad en parken gestruind en een lange wandeling gemaakt door een enorm zielige dierentuin in een erg mooi park. Veel grote dieren in piepkleine, vieze hokjes die allemaal heel depressief leken. Vooral de eenzame Mandril, de otters zonder water en de ijsberen in de ziedende hitte zorgden voor een heel naar gevoel.

Na deze kleine uitstap naar Argentinie, zijn we richting Santiago (Chili) vertrokken. Hier hebben we 3 nachten doorgebracht in een studentenhuis en de verschillende wijken van de stad verkend met de metro! Vooral Bellavista is een aanrader.

Op dit moment zitten we al 1,5 week in Pichillemu. Vijf km buiten het stadje zitten we in een blokhut met uitzicht op zee (Punta de Lobos). We hebben alles voor onszelf, inclusief terras en BBQ! Enorm fijn om wat langer op 1 plek te zitten en te genieten van strand, lange wandelingen, stilte, natuur, surfen, BBQ’s, uitgebreid kokkerellen en wijntjes. De eerste 5 dagen kregen we bezoek van vrienden uit Nederland wat erg gezellig was! Vooral voorspellend laag Yazhee was een hit (deze versie zal ook snel in Nederland worden geintroduceerd)!
Het enige minder leuke was dat John onze eerste avond hier, zo enthousiast was over de bananen op de BBQ, dat hij vergeten was dat hij net de glazen schuifpui dicht had gedaan en daar dwars doorheen knalde. Gelukkig was het enige gevolg hiervan dat hij een paar littekens op zijn knie rijker is en dat we een aantal behoorlijk koude nachten hadden. Ruiten maken gebeurd hier namelijk erg tranquillo....

We blijven hier nog een week genieten van het simpele leven en gaan dan dooor naar Patagonie, waar we een 6-daagse paardrijtocht gaan maken met oud rugbier en zijn 14-jarige zoon.

Wordt vervolgd....

Dikke kussen en we duimen mee voor een elfstedentocht!!

• 09 Februari 2012 - 21:58

Nadia:

Heeey wat ziet dat er allemaal weer zalig, fantastisch uit. En wat ligt John sexy op dat kleedje! XXXXX

• 10 Februari 2012 - 18:36

Guusje:

Het is niet te geloven, zo'n andere wereld... Mooie verhalen en dan nog Patagonie in het vooruitzicht! Kunnen jullie t.z.t. wel weer wennen aan het alledaagse / het gewone leven?!
    Lieve groetjes!

• 12 Februari 2012 - 22:17

Marion:

Ik zie t al voor me, kneiterhard tegen het glas aan! Sorry heb stiekem keihard gelachen! Fijn om weer ff op 1 plek te zitten, volop de beste wijnen vd wereld te slobberen en te surfen. Dikke golf Hennie! Wij hebben afgelopen vrijdag rondom Koen's zelfgemaakte ijsbaan een winter BBQ gehouden in de tuin ;-) gluhweintje, vuurkorf en ook banaantjes met bruine suiker en rum op de BBQ. Toen t -10 was zijn de vrouwen binnen gaan zitten en hebben de mannen t nog 5 graden minder volgehouden. Koen heeft vandaag 30km op noren geschaatst door t mooie Westland. Heel veel zin om weer pinten te pakken met jullie, maar we gunnen jullie nog veel meer reisverhalen! Volgende wk met carnaval drinken, hossen en gaan de handjes de lucht in voor jullie! Dikke kus van ons!!

• 13 Februari 2012 - 07:06

Narhea:

Lieverds daar!! Dit zal het laatste verhaal zijn wat ik vanaf hier lees... wat zien jullie onvoorstelbaar veel! De foto's krijg ik niet bekeken met deze slechte verbinding maar dat ga ik thuis doen. Dank voor jullie hardverwarmende berichtjes op mijn site. Ik vind het een heel bijzonder gevoel elkaar zo te volgen in het verre weg zijn! Veel liefs voor jullie, geniet geniet geniet en kijk uit voor glazen deuren (het blijkt maar weer dat gevaar niet voorspelbaar is :)) LIEFSS

• 13 Februari 2012 - 11:24

Willy:

Hoi lieve neef en 'nicht',

Zo te horen zijn jullie nog steeds aan het genieten. Wat een onvergetelijke ervaringen. Zelf net terug uit de Filipijnen. Wat een bijzondere reis! En heb nu echt de knoop doorgehakt: naar het buitenland! Dit jaar alles in gang zetten om volgend jaar voor langere tijd te kunnen vertrekken. Hoe, wat, wanneer is nog een groot vraagteken. Ik kijk gewoon naar wat er op mijn pad komt. Eén ding weet ik zeker: in het buitenland ben ik echt op mijn plek. Zeker in combinatie met vrijwilligerswerk. Lieve mensen, geniet nog volop de komende maanden. Hier is alles nog steeds hetzelfde! Liefs, Willy

• 14 Februari 2012 - 22:52

Wim:

LOL, ja hoor zo ken ik mijn neefje weer, gewoon door de schuifpui lopen, waarom verbaasde me dat nou niet tijdens het lezen....

Mooie mensen = mooie plaatjes. Simpel.

Jet Vietnam geweest, Angela Maleisie, Hero Curacao, Willy net terug uit Filipijnen, wij net uit Curacao. Ook balen.kindjes gaven tijdens de reis geen kick. Mijn gedachte daarbij: daar ga ik de hele wereld mee over!
    O ja, opmerking Oma Mien toen ze een week eerder al op Curacao was:' ja jongen het gaat goed hier. Even de accu opladen, dan kan ik er weer tegenaan met de carnaval...' 78 jaar, ja ja, wie is er nu oud....

Volhouden!

X

• 15 Februari 2012 - 07:08

Rosie:

Liefies, ik vergeet steeds te reageren omdat ik jullie dan alweer gesproken heb maar had dit natuurlijk al gelezen!
    Geniet van de paardrijtocht, dat zal vast geweldig zijn!! Ik krijg trouwens het beeld van jullie op te kleine fietsjes niet meer uit mijn hoofd.
    Misschien moeten jullie iets bedenken wat je op glas kan plakken zodat John weet dat hij daar niet kan lopen, net als bij vogels.
    Dikke zoenen

• 15 Februari 2012 - 07:09

Rosie PS:

Ps wat een fantastische foto van de schaduweend, moet ik toch even zeggen!

• 20 Februari 2012 - 21:19

Anita:

hè hè eindelijk weer eens een berichtje en mooie fotoos.Het is wel een totaal andere wereld.Maar geweldig om dit mee te mogen maken.john alvast gefeliciteerd met je 31 ste verjaardag maak er samen met Janne een hele fijne dag van.Dikke knuffel Dick,Anita,Sanne en Tom.

• 25 Februari 2012 - 07:57

Wim:

Lang zal hij leven! 3x
    In de gloria. 3x
    Hieper de Piep! Hoera! 3x

Gefeliciteerd neefje, ook van de rest hier in Rotjeknor!

Dikke kus

• 25 Februari 2012 - 10:46

Margreet Van Vianen:

John, van harte proficiat met je verjaardag en maak er samen met Janna een mooie dag van!
    Groetjes uit Tilburg van Margreet