Het einde in zicht... - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Janne Hagt - WaarBenJij.nu Het einde in zicht... - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Janne Hagt - WaarBenJij.nu

Het einde in zicht...

Door: janne en john

Blijf op de hoogte en volg Janne

22 April 2012 | Brazilië, Florianópolis

Hola chicos,

Ga er goed voor zitten, want dit is de laatste waarbenjij.nu voor deze trip ;-)

Na de prachtige Perito Moreno gletsjer begonnen we, voor ons gevoel, aan de weg richting eindpunt; Sao Paulo. Na een busreis van slechts 27 uur (7 extra door staking) kwamen we aan in Puerto Madryn. Het eindpunt van Patagonie. Daar werden we in ons hostel hartelijk onthaald door een vriend van Alec (gids paardentocht). Het hostel was zalig, erg gezellig en we zijn daar dan ook 1 week gebleven. Samen met Stefan (Duitse jonge ontmoet in de bus) hebben we een auto gehuurd en zijn we richting Peninsuela Valdes gereden om hopelijk orca’s te spotten. De autorit was lang en het landschap van het national park was dor en droog. Maar helemaal de moeite waard aangezien we na 3 uur koukleumend op een tochte hoek op het strand nog geen orca’s hadden gezien. Ondanks deze kleine telleurstelling, was het een super leuke dag en zouden we de volgende dag de auto huren om richting Puerto Tombo te rijden. Daar nestelt een pinguinkolonie van 1,3 miljoen pinguins, dus daar zouden we vast meer geluk hebben.

En geluk hadden we... Of het er precies 1,3 miljoen waren weten we niet, maar het waren er VEEL!! Ze waren zo ongelooflijk grappig aangezien ze net in de rui waren en er nogal aangevreten uitzagen. Ze waren totaal niet bang voor mensen en ze kwamen vaak voor je langs gewaggeld. Het was moeilijk om een keuze te maken uit de vele briljante foto’s van deze grappige dieren.

Na puerto madryn wilde we nog even een paar dagen relaxen (en natuurlijk surfen) op het strand, voor we het hectische Buenos Aires zouden aandoen. Hiervoor hadden we het toeristische Mar del Plata uitgekozen. Een grote stad aan het strand die compleet is ingericht voor toerisme, maar nu helemaal was uitgstorven aangezien de herfst hier begon. De stranden waren volledig voorgepropt met grote mall-achtige strandpaviljoens en kleine tentjes die je kan huren. Hierdoor moet het er verschrikkelijk zijn in het hoog seizoen, maar voor ons viel het dus allemaal mee. Wel waaide het hard en kon John volop genieten van een heerlijke kitesessie. Helaas was het verder echt herfstweer. Hierdoor waren snel klaar met Mar del Plata (en ons gammele hutje en verschrikkelijke bed) en gingen we op weg naar Buenos Aires.

Buenos Aires is een gigantische stad met een relaxte sfeer. We hebben daar 1 week enorm genoten van verschillende gezellige buurten, mooie gebouwen, prachtig museum voor de moderne kunst, antiek markten, CT2000 autorace in de binnenstad, Argentijnse steaks, bizarre begraafplaats, stadion van de Boca Juniors, tango shows etc etc. Helaas niet van het ballet in het oudste theater van Argentinie ‘Colon’ waar we wel kaartjes voor hadden (kwamen niet binnen omdat John een korte broek aanhad). Aangezien we al de hele dag over de antiek markt aan het struinen waren in de leukste wijk van BA, San Telmo, vonden we dit niet zo erg. Hierdoor konden we namelijk snel weer terug naar deze markt en hebben we de dag afgesloten met veel biertjes op een heeeel gezellig pleintje.

Onze volgende stop na BA was de Iguazu falls, maar aangezien het Holy week was en alles volgeboekt was moesten wij (gelukkig) uitwijken naar het platte land vlak bij BA, San Antonio de Areco. We hadden daar een super leuk hostel bij een pas getrouwd stel, die ons binnenhaalde als oude vrienden. We werden direct op sleeptouw genomen naar een polowedstrijd van familie, gingen bij een familie restaurant eten en Janne heeft een fantastische, maar zware les gehad op een polopaard van een polo proffesional (waarna ze 3 dagen niet kon lopen van de spierpijn). Na al deze gezelligheid zijn we vertrokken richting Puerto Iguazu.

Het was goed te merken dat we in de jungle waren beland, gezien drukkende klamme hitte. We hoorden dat de watervallen door de geringe regen van de laatste tijd een beetje treurig waren. Godzijdank regende het kei hard toen we aankwamen, waardoor we 2 dagen later konden genieten van een indrukwekkend natuurverschijnsel.

Na Puerto Iguazu verlieten we Argentinie en lonkte onze op 1 na laatste halte, Florianopolis (Bra). Dit tropische eiland, met witte stranden, blauwe zee en heel veel groen is een heerlijke plek om onze reis te eindigen. John kan hier ook nog even zijn surfhart ophalen en verder genieten we van de ernorme relaxte sfeer van het eiland, mooie hikes door de jungle en de witte stranden. Zaterdag 28 april vliegen we nog voor 3 dagen naar Rio en daarna zit ons avontuur er echt op.

We hebben zo ongelooflijk veel genoten van dit verschrikkelijk mooie continent, de verschillende culturen en bijzondere mensen die we hebben ontmoet. We hebben heel veel zin om jullie allemaal weer te zien, maar we hebben ook alvast een beetje heimwee naar al dit moois!!!

Tot snel!!

Dikke kus

Juanne y Juan

• 22 April 2012 - 18:32

Arnold En Petra :

Hoi lieve mensen,
    Wat jammer voor jullie om te horen dat het avontuur er bijna op zit. Jullie hebben wel geweldige dingen gezien en gedaan en we hebben hier stiekem een beetje meegelift. Genieten van die laatste dagen en wij gaan alvast de zon voorverwarmen hier, om de overgang niet al te groot te maken.

Dikke knuffel ook van die kleine Spruijt,
    Arnold en Petra

• 22 April 2012 - 18:43

Narhea:

Pfff wat is die tijd bizar snel omgevlogen. Ik heb veel zin om jullie glim-ogen te zien bij de verhalen maar geniet eerst nog maar heeel veeel van alles!!!

• 22 April 2012 - 20:25

Christien:

te gek zeg , die pinguïns en al die andere mooie plaatjes. Wat een fantastische tocht hebben jullie gemaakt. NU nog even genieten en dan weer naar Nederland waar de zon( hoop ik) jullie weer zal begroeten. Groetjes Christien.

• 23 April 2012 - 07:46

Josette:

Ha John en Janne,

Wat een ongelofelijk mooie reis hebben jullie gemaakt. Jammer dat het einde in zicht is. Ook voor ons want we genieten van de reisverslagen en mooie foto's! Maar denk dat het ook wel weer fijn is om iedereen te zien en weer in je eigen bed te slapen. Veel plezier nog met de laatste loodjes!
    groetjes,

Josette

• 23 April 2012 - 16:18

Willy:

Geniet want hier zit je zo weer in de sleur! Wel fijn om jullie straks weer te zien!

• 23 April 2012 - 19:35

Wim:

Ja maar hoe moet dat dan met ons? Dan moeten wij al deze prachtige verhalen gaan missen? Niet meer wegdromen bij alle prachtige foto's. Niet meer proberen in te beelden wat voor een fantastische ervaringen jullie SAMEN op doen.....

De rugzak gaat dus weer in de kast, maar jullie rugzak zit tot de nok toe vol! Dank jullie wel voor de mooie trip die we mochten meemaken vanaf de zijlijn.
    Ben zeer beneiuwd naar de blik in jullie ogen.
    Enne, jullie maken er hier ook wel weer een mooi feestje van.

Dikke kussen uit Rotjeknor,
    Ook van Astrid, Eva en Guus!

• 24 April 2012 - 20:44

Guusje:

Wat een mooie laatste weken en wat een reis vol hoogtepunten!! Geniet van de laatste dagen en een goede thuisreis....
    Groetjes!

• 25 April 2012 - 21:04

Fune & Marionie:

Witte wa? Het bier staat koud en het wordt tijd dat we de verhalen gewoon uit jullie monden horen, met bijbehorende handgebaren en de bigs smiles!!! Tot gauw lieverds! Wij tellen af... maar tot die tijd: geniet nog heerlijk van alles daar! Koeskoes van ons!

• 26 April 2012 - 23:08

Jaunne Y Jaun:

Ja jongens, nog 1 week en dan komen we jullie non-stop vervelen met onze verhalen... Over-and-over-and-over!!!

En dat bier, dat komt wel op! Is weken geleden dat we weer eens goed bier hebben gedronken (kunnen we niet betalen ;-)

Tot volgende week en CHECK ONZE NIEUWE WEBSITE VAN DE STICHTING:
    www.kinderenvansanmateo.nl

Dikke kus

• 30 April 2012 - 07:37

Kim:

Hoi Janne,

Nog 4 daagjes en dan zit jullie fantastische reis er weer op.
    Ik heb erg genoten van jullie verhalen en foto's! Kom je over een tijdje weer langs bij de rakkers? Dan kan ik alles live horen :). Heb trouwens nog een nieuwtje voor je... Ben afgelopen dinsdag 17 april bevallen van een prachtige dochter genaamd Fay. Alles is goed gegaan ( ze is wel 2 weken te vroeg) en vooral papa is erg trots. Hopelijk zie ik je ergens in augustus, want dan zijn Fay en ik allebei weer bij de rakkers. Voor nu een veilige en goede terugreis en misschien tot gauw! xx Kim.