Galapagos - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Janne Hagt - WaarBenJij.nu Galapagos - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Janne Hagt - WaarBenJij.nu

Galapagos

Door: janne en john

Blijf op de hoogte en volg Janne

04 December 2011 | Ecuador, Quito

Hoi lieve allemaal,

Het is ongelooflijk moeilijk om een kort en bondig stuk te schrijven over deze drie (ja we hebben er een week extra aan vast geplakt) onbeschrijflijk mooie weken op de Galapagos. Morgen vliegen we weer terug naar Guayaquil met pijn in ons hart maar ook weer met zin in Peru en de rest van Zuid Amerika.

Nadat we besloten hadden dat een cruise langs de eilanden te duur voor ons was, hebben we besloten drie eilanden met een dagtrip te bezoeken en hebben we op elk van de drie grootste eilanden een week doorgebracht. Achteraf de beste keuze voor ons aangezien je hier alles op eigen houtje kan ontdekken en geen toerist tegen komt.

Wij zijn gestart op eiland Santa Cruz, waar we de eerste dag meteen kennis maakte met de schoonheid van deze eilanden en de extreme tamheid van de dieren. We maakte een lange en schitterende wandeling naar Tortuga Bay waar we uiteindelijk uitkwamen op een uitgestrekt hagel wit strand met knal blauwe zee en mangrove bossen. Aangekomen in dit paradijs werden we begroet door tamme vogels, grote rode krabben en enorme zeeleguanen waar je zo dichtbij kon komen dat je ze gemakkelijk aan had kunnen raken (dit is alleen natuurlijk niet de bedoeling, hoe moeilijk dat soms ook was). Deze extreme tamheid is kenmerkend voor de Galapagos!!

Verder hebben we vanuit Santa Cruz drie dagtrips gedaan per boot naar Isla Isabella, Isla Floreana en Isla Santa Fee. Hierbij hadden we een gids die veel uitlegde, deden we hikes over het eiland, maar het hoogtepunt was elke keer het snorkelen... Zeeschildpadden en zeelegunanen kwamen tegen je aan zwemmen, je vormde een school met tropische vissen / manta’s en zeeleeuwen kwamen met je spelen tot je er moe van werd. Op Santa Cruz hebben we verder fietsen gehuurd waarmee we Lava Tunnels met als gids een blinde herders hond (de op 1 na langste tunnel van Zuid Amerika, 1 km) en kraters hebben bezocht. Behalve een kudde koeien kwamen we hier verder niemand tegen. Het Charles Darwin center was interessant, met een fokkerij voor landschildpadden en Lonley George (de laatste schildpad van zijn soort).

Na Santa Cruz zijn we met de ferry naar San Cristobal gegaan. Hier hadden we een appartementje met eigen keuken en eetkamer, waar we even enorm genoten hebben van onze eigen kookkunsten (even geen vis en rijst). De stranden van San Cristobal waar overgenomen door enorme groepen zeeleeuwen met hun pas geboren pups. Dit was fantastisch om te zien, maar doordat ze enorm goed bewaakt werden door de massieve Bull (manlijke zeeleeuw) konden we soms nauwelijks het water in. John moest zich haasten het water uit te komen toen hij een foto wilde maken van een Bull. De pups waren super schattig, al was het soms hartverscheurend om te zien hoe enkele werden verstoten en verhongerden op het strand. Hierbij schreeuwde ze als kleine geitjes. Moeilijk om de natuur zijn gang te laten gaan. Verder veel gehiked, op prachtige uitgestorven plekken gesnorkeld en genoten van de zon op verlaten hagel witte stranden (afgezien van wat zeeleeuwen uiteraard).

Isla Isabella was het meeste onontwikkelde eiland, waardoor je hier het echte eilandleven beleefde. De wegen waren onverhard en iedereen leefde op straat. Helaas waren de nachten hier gebroken doordat de buren 20 show hanen hielden, die om 02:00 ’s nachts met hun wedstrijd kraaien begonnen. Ook hier weer enorm mooie hikes gemaakt naar de Wall of tears (zie wikipedia ;-) en de Sierra Negra (1 na grootste krater ter wereld van een nog actieve vulkaan, 9x10 km).

Deze laatste dagen zitten we weer op Santa Cruz waar we nog wat mooie stranddagen meepikken en ons mentaal voorbereiden om weer de wijde wereld in te gaan.

Succes met de koude winterdagen in Nederland ;-)
We hopen dat alles goed met jullie gaat!!

Dikke kus
Twee geluksvogels

• 04 December 2011 - 19:37

Friederike En Elise:

WOW!!! Meer kan men eigenlijk niet zeggen!

• 04 December 2011 - 20:23

Margreet Van Vianen:

Hoi John en Janne,

Geweldig toch wat jullie allemaal weer zien en meemaken. En mooi om het allemaal te fotograferen.
    Geniet er nog maar lekker van en Sinterklaas komt bij jullie zeker niet langs, maar Kerstmis kennen we overal op de wereld, dus daar kunnen jullie aan de andere kant van de wereld ook van genieten!
    Heel veel groetjes van Margreet

• 04 December 2011 - 20:40

Willy:

Lieve Janne en John,

Wat een fantatische verhalen en beelden. Vind het zo fijn dat jullie zo'n geweldige tijd hebben met lekaar. Veel liefs, Willy

• 04 December 2011 - 21:08

Narhea:

wat een leven...
    wat een liefde...
    wat een schoonheid...

Ik ben er stil van.

een kusje mee met de wind

• 04 December 2011 - 22:07

Nadia:

Wat zalig fantastisch weer allemaal!!!! Wat fijn toch om af en toe uitgebreid te kunne n lezen hoe het met jullie gaat. Janos, al die tamme dieren, dit moet het paradijs zijn voor jou!!! XXX

• 05 December 2011 - 08:55

Guusje:

Geweldig om weer te lezen over jullie fantastische ervaringen! Mooie foto's!! Hartelijke groetjes, Guusje

• 05 December 2011 - 11:04

Wim:

ik heb er maar 2 woorden voor:
    SCHANDALIG MOOI!!!!

• 06 December 2011 - 01:24

Janne En John:

super bedankt voor jullie lieve en mooie reacties weer! Leuk dat jullie zo meeleven!

Dikke kus

• 18 December 2011 - 13:24

Christien:

wat heerlijk dat jullie jezelf zo,n cadeau geven. Veel plezier in de weide wereld.

• 19 December 2011 - 16:44

Dick En Anita:

Hoi John en Janne,jullie zijn inderdaad geluksvogels dat jullie dit allemaal mee mogen maken.Geweldige fotoos.kijk uit naar het volgend verslag.xxxjes

• 30 December 2011 - 08:44

Fleur:

Hola lieve guapo's
    krijg kippevel als ik jullie verhalen lees en mooie foto's zie!!Wat een ontzettende bofkonten zijn jullie dat jullie zoveel moois samen zien en beleven!
    Dit nemen ze jullie nooit meer af!
    Blijf genieten, maar dat lijkt me niet echt moeilijk!!!dikke xx ook van Sammie en Roel

• 31 December 2011 - 13:38

Connie:

Hey John en Janne,
    wat een mooi leven hebben jullie zo zeg! Geniet er van, wij genieten mee van jullie verhalen.
    groetjes jullie buuv
    en alvast een gelukkig nieuwjaar, maar dat gaat daar wel lukken he!

• 01 Januari 2012 - 18:35

Wim:

Gelukkig nieuw jaar! Ook van Astrid Eva en Guus!

Janne

15 september 2011 vertrekken wij voor in ieder geval 10 maanden naar Zuid-Amerika. We beginnen in Bolivia. (3 weken taalcursus in Sucre en dan een paar weken vrijwilligerswerk in een weeshuis). Voor het weeshuis in Bolivia hebben we "Stichting kinderen van San Mateo" opgericht. Voor meer info zie: http://www.facebook.com/pages/Stichting-kinderen-van-San-Mateo/188601964544404?sk=info Daarna zullen we beginnen met de rondreis door Zuid-Amerika. We hebben nog geen plan uitgestippeld, alleen dat we een aantal plaatsen zoals De Galapagos, Patagonië en veel strand willen zien. Wij houden jullie op de hoogte en delen graag onze avonturen met jullie!! Dikke kus, J&J

Actief sinds 18 Juli 2011